SAND STORM

朝ぼらけ

2009年10月30日

Paradox ForumにVictoria 2が現れる

Filed under: 未分類 — Tags: , , , — sajin @ 13:35

09/08/19

Victoria 2 – Paradox Interactive forums

ParadoxのEuropa Universalis系gameの中で最も人気の無いVictoriaは開発側にも放置されていると思われていたが、今日Victoria 2に更新されていた。


A sequel to the 2003 cult-hit, with a large devout following around the
world. Victoria 2 is a grand strategy game played during the colonial
era of the 19th century, where the player takes control over a country,
guiding it through industrialisation, political reforms, military
conquest and colonisation. guide the USA to its Manifest Destiny, Make
united Kingdom into a world-spanning empire, and make Germany the
dominating nation in Europe.

2003年に熱心な人たちに熱狂的に支持され、つづいて世界中に支持者を生んだVictoriaの続編Victoria 2は、十九世紀の植民時代における地球規模の戦略gameだ。

playerはその内の一国家を操り、産業化、政治改革、勢力拡大、植民地拡大などに導いていく。

アメリカ合衆国をManifest Destinyに従わせ、英国を地球規模の帝国に仕立てあげ、そして独逸を欧州の支配者へと導くのだ。

Features

• Deep engrossing political simulation, with dozens of different types of governments.

君を心底夢中にさせる、十数もの異なる政体における政治simulation。

• Detailed economy with over fifty different type of goods and factories.

五十種類に渡る産物と工場群による細部まで彫り込んだ経済system。

• historical game-play on a large map covering the entire world.

全世界を余すところなく覆う地図の上で繰り広げられる歴史に満ちたgameplay。

• over 200 different countries can be played, from 1835 to the start of world war 2.

1835年から第二次大戦までの期間を二百以上の異なる国々でplay可能。

• Advanced Technological system with thousands of inventions to be discovered.

進化した技術開発systemは数千の発明をもたらす

• Possibility to export a save game at the end of the game into HoI3.

game終了時のdataはHearts of Iron 3にImport可能

• A streamlined interface, which makes the game easily accessible.

合理化されたInterfaceは操作対象を容易く扱えるようにしてくれる

• Automation of various tasks, including trade and population promotion.

貿易と人口group生成を含む多くのことを自動化

• Advanced spheres of influences system, where the great powers battle over the control of the world.

進化した圏域影響systemでは列強同士の戦争が世界全体を巻き込んでいく。

• New types of pops, including bureaucrats and artisans.

官僚や熟練工を含む新しいtypeのPOP

• Cottage production simulating pre-industrial economies.

産業革命以前の家内制手工業をsimulate

• Gunboat Diplomacy, no need for negotiate as a fleet outside a port may be a more persuasive argument.

砲艦外交ではより外交的成果を引き出すために戦艦を港の外におく必要はない。

• overhaul of education, where clergy educates people of the same religion, and each pops have their own literacy levels.

教育全般が見直され、POPによってそれぞれ識字率が異なる

• More reform categories with more options to select from in each.

社会改革はそれぞれ選択肢が増えている。

• New election system with coalition governments and an upper house/senate.

新しい選挙systemは連立内閣や上院が存在

• historical and Dynamic missions guiding your country through the history.

歴史的かつ動的に生成されるmissionは国家を歴史上における振る舞いと似たものに導いて行く

• Thousands of historical events and decisions.

数千の歴史eventと条件を満たせばplayerの裁量で起こすことのできる歴史的決定


最近のParadoxのgame designの方向性、製品としての低い完成度を見ていると不安だが、 Thousands of historical events and decisions.といっているから初代と新しいgame群で試されてきたsystemとの折衷になるのかもしれない。


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